شاهد اقوي فيلم رعب في ل 2019 مشاهدة ممتعة

شارك هذه المقالة مع أصدقائك!









قبل متقرا اي حاجه في القصه رعب دي
لازم تعمل معايا تعليمات اللي هقولك عليها :
1_ذكر اسم الله والأستعاذه من الشيطان
2_تطفي نور الغرفة
3_قراه المعوزتين
4_حسيت ان قلبك بيدق بسرعه سيب فون بسرعه
5_سمعت صوت في غرفه متحاولش تعرف سبب صوت
6_لو حلمت بحلم مرعب كابوس انا مليش فيه
……….
القصه دي هتبقا باللغه العاميه علشان انا ضعيف في اللغه العربيه
……..
بسم الله الرحمن الرحيم

الناس كلها طبعا هتسالني الأول حقيقه اللعبه اللي مليانه غموض و رعب
لكن للأسف هي كلها تحضير جن وأرواح شريره.

اي هي الويجا رعب؟
الويجا عباره عن لوح خشبي يساعدك علي الاتصال بالجن والاوراح
وهي عباره عن سحر اسود يختبأ داخل مايسمى لعبه وبسرعه بيتحول لكابوس

بقيت تفاصيل هنعرفها في القصه عشان مطولش عليكوا
يلا نبدأ رعب
…….

كان هناك طالبه انتهت من الثانويه العامه كانت تعيش في الشرقيه وكانت تريد أن تحصل على شهادة عليا وتكمل دراستها بجامعه، فانتقلت الي محافظة القاهره، والتحقت بجامعه القاهرة وكانت تريد سكن لها قعدت تدور على سكن بس أهلها مرضيوش يخلوها تسكن في سكن بره أجبروها انها تسكن في سكن الجامعه،علشان طبعا خايفين عليها.
وسكنت فرح لوحدها في غرفه كان جوها حمام ومطبخ ويوجد سرير وتلفاز..
عجبتها الغرفه بالنسبه انها سكن جامعه الي حد ما حلوه

فضلت الأمور زي الفل ومفيش حاجه حصلت مع فرح وكانت مجتهده في الجامعه واحبوها وابتدت تكون علاقات و أصحاب من الجامعه
يعني عايشه مبسوطه ومرتاحه في جامعه

فيلم رعب من اقوي الافلام رعبا 2019
….
لحد ما زرتها احد بنات الي غرفتها
وابتدي يفتحوا مع بعض حديث عن جن
وقالت لها صديقتها منه انها تعرف كيفيه تحضير جن، فرح مكنش عندها مانع في موضوع عشان مش مصدقه اصلا بوجود تخاريف دي
فأخذت صديقتها منه ورقه وقلم ورسمت على الشمال شمس وكلمه نعم وعلى اليمين قمر وكلمه لاء
والحرف الأبجدية العربيه في الوسط من الورقه
أ ب ت ث ج ح خ د ذ ر ز س ش ص ض ط ظ ع غ ف ق ك ل م ن ه و ي
والأرقام من الصفر الي التسعه
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9
في اسفلها
ثم اخذت تضئ شمعتين علي جانب الورقة واغلقت جميع الستائر بالغرفة والمصابيح
وجابت كأس وقلبته وحطته على الورقة لعد توافر مؤشر
وبعدين ابتدت تقول كلمات غريبه بالنسبه لفرح لم تفهمها ابتدي علي وجها علامات استغراب
والكلمات كانت
(او ويجا اويحا اويجا اويجا اي سونتي اي ريوثير انشير ماي باي)
في البدايه كانت فرح هادئه منظره اللي هيحصل
ولكن لم يكن الانتظار كثيرا
كانت فرح فاكره ان منه بتعمل فيها مقلب عشان تخاف
ولكن تحرك الكاس ان ويجا لا تستطيع اللعب الان
وهدوء تمام بينهم رعب
ودق باب الغرفة قامت فرح فتحت الباب، دخلت صاحبتهم التالته عبير، معاهم في الجامعة، لكن عبير لما دخلت ولقيتهم بيعملوا كده طلبت منهم انهم يوقفوا اللي بيعملوه ده فورا، ويخرجوا معاها يتفسحوا شويه

وطلبت من منه انها تخرج، قبل متخرج منه طلبت من فرح انها تحرق الورقه اللي هي اللعبه وأعاده ويجا الي مسكنها، ولكن فرح لم تنتبه الي كلام منه وقلتلها دي تخاريف وانا مش مصدقاكي اصلا، ولكن منه حظرتها ثانيا من العواقب والاخطار اللي هتحصلها

بعد مارجعت فرح من الفسحه اللي كانوا فيها وهي مبسوطه اخذت الورقه اللعبة ورمتها في زباله ولم تحرقها
وأخذت كأس رجعته مكانه وعدلته
بعد متخلصت فرح من اللعبه ذهبت إلى السرير عشان تنام
ومجرد انها نامت ع السرير حست بحاجه بتلعب في مطبخ بتاعها، قامت بسرعة من ع سرير دخلت المطبخ مع دقات قلب متسارعه ولكن لم تجد شئ في المطبخ ازدادت ضربات القلب عند فرح ورجعت فرح تاني للسرير ونامت عليه، واول منامت علي سرير، سمعت صوت في مطبخ تاني، ولكنها حست بنفسها المرادي اللي هي هتلاقيه حاجه خافت وقرأت المعوذتين ودخلت الي مطبخ مع دقات قلب سريعه وعرق كثير على وجهها
دخلت المطبخ ولكن لم تري شئ
…..
فرح خافت اكتر وكانت اول مره تخاف كده جريت على سريرها وقررت انها مش هتقوم تاني من ع سرير، عدي ثواني قليله وبدأ نور الغرفه ينور ويطفي بشكل جنوني ومخيف
قرأت قرآن في سرها وقعدت تقول:
بس الله الرحمن الرحيم
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
أعوذ بالله من الشيطان الرجيم
…….
في صباح اليوم التاني قابلت فرح مني بغضب شديد وخوف في نفس الوقت حكتلها اللي حصل كله
منه :مش انا حظرتك وقولتلك تعملي ايه بالظبط
محرقتيهاش ليه
فرح :انا مبصدقش في كلام ده انا مؤمنه بربنا كويس ومش هشاركه بالكلام التافهه ده.
منه: طب خايفه ليه بقا روحي انتي بقا شوفي هتعملي ايه مع ويجا الروح اللي حضرناها وانتي غضبتيها
فرح :طب ساعدني اعملي ايه؟
منه:مفيش غير اننا نلعب اللعبه تاني ونتصل بيها ونشوف هي عايزه ايه
فرح :انتي بتقولي ايه لاء طبعا
منه :طيب براحتك خليكي في اللي انتي فيه
فرح :خ… خلاص خلاص ا.. نا موافقه
منه :هقابلك انهارده الساعه تمانيه بليل في غرفتك….
…….

جاهزه يافرح نبدأ نخلص من الروح دي
قالت هذه الجمله منه في تمام الساعة الثامنة ونصف، بعد ان حضروا اللعبه ثانيتا بالطريقه التالية :
منه طلبت حبل من فرح وربطته ١١ عقده ولفوه
حوليهم وعند كل عقده جابو شمعه ولعوها
ومنه طلبت من فرح تجيب ورقة اللي رمتها في زباله…..
….
وجابت كأس وقلبته وحطته على الورقة لعد توافر مؤشر
وبعدين ابتدت تقول كلمات غريبه بالنسبه لفرح لم تفهمها ابتدي علي وجها علامات استغراب
والكلمات كانت
(او ويجا اويحا اويجا اويجا اي سونتي اي ريوثير انشير ماي باي)
….
عادوا نفس اللي عملوه تاني بس مرادي رد فعل اللعبه كان مختلف تماما
…..
في الأول مكنش في اي حاجه خالص
طلبت منه من فرح انها تسالها الأول اي سؤال
فرح :عيد ميلادي امتى؟
مرت ثواني مرعبه بين فرح ومنه ونظرات مخيفه بينهم منتظرين رد اللعبه
وفجأه لقوا الكأس بيتحرك وهما ماسكينوا كان في كيان تاني هو اللي بيحركه مش هما اللي متحكمين في الكاس
وابتدي الكأس يتحرك ببطئ شديد علي الحروف وبعدين نزل ع الأرقام لحد ماوصل علي رقم ١
وبعدين اتحرك ووصل لرقم ٢ وتوقف لحظه وابتدي يتبع في الجزئ التاني

وابتدي الكأس يتحرك ببطئ شديد علي الحروف وبعدين نزل ع الأرقام لحد ماوصل علي رقم ١
وبعدين اتحرك ووصل لرقم ٢ وتوقف لحظه وابتدي يتحرك تاني لرقم ٣ وبعدين رجع الكاس تاني لمكانه تاني
بس فرح كانت نظرت نظرة كانت مليئه بستغرب ودهشه وخوف ورعب

ايه يابنتي مالك صح ولا ايه 
قالت هذه جمله منه بخوف شديد
فرح :اي.. ه اا… ه اه طلع صح هو ده عيد ميلادي ١٢/٣
منه:كده الروح موجوده معانا دلوقتي،
ويجا ويجا ويجا
ممكن نعرف انتي عايزة مننا ايه؟
بعد ثواني
تحرك كأس مكون حروف الاتيه
ا، ن، ت، ق، ا، م
كون كلمه انتقام
منه :حد فينا هيموت؟
فرح بصت لمنه بخوف حست انها خلاص هتموت
ابتدي كأس يتحرك ناحيه كلمه نعم
……
صوتت فرح جامد من الخوف
منه:ممكن نعرف مين هيموت؟
تحرك كأس بسرعه ولم ينتظر الي جملة
..
مع سلامه
..
فرح :يعني ايه معسلامه دي انا مش فاهمة حاجه
انا عايز افهم يعني ايه مع سلامة يعني هنموت
منه :ممكن تهدي عشان نعرف نتصرف
..
وفجأه الشمع كله تطفي والنور ولع لوحده وابتدي الحاجات اللي في غرفه تقع لوحدها كان في حد بيوقعها
وبعدين نور تطفى تاني وشمعة واحده بس اللي ولعت
…..
صرخت فرح صرخه قويه جدا بعد أن شاهدت كيان واقف خلف منه لايتحرك ولكن فرح لم تستطيع مشاهدته جيدا لان كانت هناك شمعه واحده منوره
……
ورجع النور تاني بعد صرخه فرح واختفي الكيان
….. رعب
فرح :منه امشي اطلعي بره انا مش عايزه اعرفك تاني
……
بعد اسبوع من الواقعه اللي حصلت
تم عثور علي جثه منه في غرفتها بالسكن الجامعي مدبوحه على سريرها
والدم مغرق السرير رعب
…..
وفرح تم انتقالها الي شرقيه
ولم يعرف احد عنها شئ وفي ناس قالت إنها اختفت لان كان يوجد لها بعض الأغراض الشخصيه
……
طبعا بعد الأحداث حصلت لفرح زي أبواب الحمام كانت تغلق عليها وانوار الغرفه كانت لا تثبت
وبعض الأحداث المخيفه الأخرى رعب
….
تمت

نصيحة مني محدش يلعب اللعبه دي لأنها مدخل الأرواح الشرير انها ليست تسليه بل انها تنهي بالموت
لعبه خطيره ومفروض متسماش لعبه مفروض تسمي مدخل الشيطان
لأنها بوابة فعلا للاوراح رعب

يوتيوب

‫0 تعليق

اترك تعليقاً